AT - 10 -TION

kepada sesiapa yang melawat blog ni jika ada yang ingin dikongsi,komen anda sangat dialu-alukan.terima kasih :)

Followers U Rock

Tuesday 25 March 2008

ilmu


Abu Bakar ra meriwayatkan, "Aku mendengar Nabi saw bersabda, "Jadialah kamu seorang ulama atau pencari ilmu atau pendengar ilmu atau yang mencintai ilmu dan ahli ilmu ( selain empat ini ) jangan menjadi yang kelima, iaitu irang yang membenci ilmu dan ahli ilmu."
(Thabrani)

Seringakali kita dengar slogan "Ilmu, Iman dan Amal". Paham kah anda akan maknya nya?
Tepuk dada tanya selera. Pada pandangan saya.. yang mana saya hanya hurai dari segi bahasa pasar saja.. jika ada ilmu kita perlu sertakan dengan iman.. dan perlulah beramal dengan ilmu yang kita ada..
kata cikgu yang amat saya kagumi Encik Halim.. yang lebih kurang mcm ni maksudnya.
kalau belajar siang malam macammana pun tapi kita kurang connection dengan Allah saw.
sila check balik diri anda... sejak dari tu mmg buat saya terbangun balik. tambahan pagi tadi masa tengah sembang ngn one of my class mate dia cerita pasai uncle dia yang motivate n bg semangat kat dia.. perkara pertama yang diingatkan oleh uncle dia.. solat jangan tinggal. then sembahyang hajat banyak2.. n before today.. yestarday masa tengah sembang dengan kak ira.. same thing juga kitaorg bicarakan iaitu chek balik hubungan kita dengan allah.
n bila ada yakin n hope + usha sure allah bagi... lambat dan cepat saja..
kalau lambat maknanya nak uji kita..

today.. last period rasa mcm nk nagis gler..dunno y. aih.. pastu g library saya cari buku yang dapat melegakan hati yang tengah gundah ..sad. dan lain2 ??


sometimes i forget u,
sometimes i love u.
one day i remember u,
everyday i miss u,



No comments: